Small but tough

Nu 2006 alweer ten einde loopt kunnen we concluderen dat een van de meest opkomende marketingvormen dit jaar de zogenaamde viral marketing is. Viral marketing houdt in dat een (reclame)boodschap door middel interpersoonlijke communicatie razendsnel en met weinig kosten wereldwijd verspreid wordt. Met de opkomst van e-mail en internet (twee vormen van interpersoonlijke communicatie) is ook het succes van viral marketing enorm gegroeid. Het megasucces van Hotmail wordt gezien als het beste voorbeeld van een geslaagde viral marketingstrategie. Een ander geslaagd voorbeeld is deze commercial van Volkswagen. Of beter gezegd, over Volkswagen. De autofabrikant bleek namelijk niets met de commercial van doen te hebben. De maker, Stuart Fryer, werd dezelfde dag nog aangeklaagd, zonder succes, maar Volkswagen zal niet ontevreden zijn met alle free publicity.

Andere viral commercials, die echter wel door de fabrikant zelf zijn gemaakt, vind je hier en hier. De internetcommercials dienen ter promotie van de nieuwe Ford Ka Sport. Dierenliefhebbers kunnen misschien beter niet kijken.

Mocht je echt niet genoeg krijgen, kijk dan hier, hier en hier voor een drietal commercials uit de ‘Don’t judge too quickly’-reeks van een Amerikaanse hypotheekbank.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s