Groen als Grolsch

Het was al ver van tevoren aangekondigd (zie onderstaand filmpje), maar sinds kort is het dan zover. Grolsch gooit haar bruine fles definitief overboord. Waar Amstel een stap terug deed in de tijd en haar flessen opleukte met een oud en achterhaald etiket, doet Grolsch een stap vooruit met de introductie van de exclusieve groene fles. Grolsch verlegt hiermee als eerste de biermarketingstrijd naar het flesdesign. Een aantal speciaalbieren en exclusieve Heineken-edities gingen Grolsch al voor, maar Grolsch verandert als eerste het flesje dat per 24 de toonbank overgaat. Dat vergt lef. En dat was nodig, want Grolsch was saai en had de missie om de homogeniteit in de biersector te doorbreken en haar premium status te benadrukken.

De nieuwe fles heeft een verticaal Grolsch reliëf op beide zijden en draagt uitsluitend een halsetiket. Door de afgeplatte zijkanten ligt de fles prettig in de hand. Bovendien heeft de fles 10% meer inhoud, dat is 0,03 cl extra per flesje en 2,5 biertje extra per krat. Nu het krat 10% zwaarder is, is daar door Grolsch ook het nodige draagcomfort aan toegevoegd. Het flesje is nu nog enkel in Nederland verkrijgbaar, maar zal in de loop van 2007 wereldwijd te koop zijn. Hoe zal voornaamste concurrent Heineken reageren?

Advertenties

4 Reacties op “Groen als Grolsch

  1. Grolsch saai? Ik vind het een prachtmerk, met die heerlijk relaxte reclames van ze. Maar dat nieuwe flesje is wel aardig. Neem je 2 juni een flesje voor me mee naar Schiphol?

  2. Nu is Grolsch dus nog prachtiger! Dat flesje regel ik voor je!

  3. aparte en onduidelijke reclamespot, vind m niet echt pakkend. ben het met EJ eens dat er met de eerdere grolsch-spots niks mis was.
    best a-relaxed dat het krat nu nog zwaarder is. Past het nieuwe krat nog wel op ‘reguliere’ kratten?

  4. Dat Grolsch saai was werd gesteld door Grolsch zelf. De reclames waren idd erg relaxed, toch kan je je afvragen of mensen daarom meer Grolsch dronken. Bierreclames zijn namelijk vaak relaxed, relaxmomenten zijn natuurlijk ook vaak biermomenten. Ik betwijfel of Grolsch zich echt onderscheidde met haar commercials.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s